Kategoriler

PHP ile Sıfırdan Proje Oluşturmak

47 yorum

Bugün bir seriye başlamaya karar verdim. Aslında ilk bölümü çektiğimde bunun bir seri olmasını beklemiyordum ancak zaten eski PHP derslerim eskidiği için yenisini bunun ile çekebilirim.

İlk ders bir projenin altyapısı nasıl olmalı onunla ilgili. Yaklaşık 1 saatten uzun ve bir çok aksiliklerle dolu videoya aşağıdan ulaşabilirsiniz;

Güncelleme: .htaccess dosyanızda RewriteRule kuralının sonuna [QSA] ekleyin. Aksi taktirde $_GET parametrelerini çalıştıramazsınız. Örnek dosyalarda ben değişikliği yaptım, seviliyorsunuz.

Veritabanı sınıfı: https://github.com/tayfunerbilen/BasicDB
Permalink fonksiyonu: http://www.erbilen.net/php-sef-link-fonksiyonu
BasicDB Kullanımı: https://www.youtube.com/watch?v=RX7YxiMYzfA
Örnek dosyalar: https://yadi.sk/d/tt86xMDcxPYFc

Yorumlar (47)

selim demiş ki;

2. bölümü sabırsızlıkla bekliyoruz, Ne zaman çekiceksiniz acaba ?

Mehmet Sönmez demiş ki;

süper. ama şşu admin nasıl olcak o eksik kaldı ya

Musti demiş ki;

Abi 2. Bölüm Gelsinde Şu Model Kısmı falan bu arada bu bölüm çok iyi 2 gelsinnn

Batu demiş ki;

eyvallah bide diğer bölümler gelse keşkee

abdullah bilgin demiş ki;

eyvallah saolasın paylaşımlarındanda görüyorum taşınma filan baya yoğun görünüyorsun sana başarılar dilerim inan başarıyı sonuna kadar hak ediyorsun

Tayfun Erbilen demiş ki;

@abdullah bilgin, edeceğim hocam merak etmeyin :)

abdullah bilgin demiş ki;

ustam 2 dersini hala sabırsızlıkla bekliyorum özellikle admin paneli olayını hiç olmazsa admin olayını izah edersen minnettar olurum

Mevlüt Şeran demiş ki;

Hocam her şey güzel gayet iyi işliyor ama dil sisteminde strtolower fonksiyonunu koyunca sıkıntı yaşıyorum dil sistemi işlemiyor :| sizce sebebi ne olabilir ?

Abdulkadir TATAR demiş ki;

Tayfun bey anlatımın çok güzel ve hızlı. Senin hızına ulaşabilmek için mutlaka senin videolarının hepsini izlemem lazım. 2. bölümü bekliyorum (sanki biraz geç kaldı)

fatih demiş ki;

Hocam haftasonu dediğinizden beri 1 ay geçti ikinci bölümü ne zaman düşünüyosunuz.

murathan demiş ki;

Kardeşim bekliyoruz hala. asp den php ye geçmeye karar vermiştim. askıda kaldık.

Fatih Kobacık demiş ki;

Hocam tamamını izleme fırsatım olmadı ama bayağı canlı ve hoş bir anlatım olmuş gördüğüm kadarıyla. emeğinize sağlık sayenizde nice phpciler yetişti :)

Ahmet Özfen demiş ki;

Bu kadar iyi ve sıkıcı anlatmamayı nasıl becerebiliyorsunuz hocam anlamış değilim. Yine muazzam ve süper bi kaynak olmuş... eeee artık 2. bölümde gelsin merakla bekliyorum :)

Emirhan Engin demiş ki;

Hocam 19 Gün önce yüklemeye çalışcam demişsiniz ama hala yüklememişsiniz :D Ne zaman yüklersiniz yeni videoyu acaba?

Mert demiş ki;

Güzel anlatım olmuş, ilk anlatımlarını hatırlıyorum hastayken burnunu çeke çeke notepad'de anlatmaya çalışıyordun azimlisin başarılısın bilgisayar da değişmiş mac olmuş güzel olmuş kolay gelsin :D

Bu arada ben de bir hatırlatma yapayım youtubeda takip ettiğiniz, sevdiğiniz kanalların abonelik tuşunun yanındaki çana basıp bildirimleri almak istediğinize dair onay kutusunu işaretlemeyi unutmayın, google saçmalamaya başladı videoları gözden kaçırabilirsiniz

İbrahim Külekci demiş ki;

Bu yapıda autocomplete nasıl kullanabilirim. Küçük bir örnek verirmisiniz?

Burak Mete Perçin demiş ki;

Hocam yeni bölümü hafta sonu yayınlayacağım demiştiniz ? nerede kaldı yeni bölüm,sabırsızlanıyoruz artık :)

doğan eroğlu demiş ki;

Yeni Konuyu sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım işlerinizden fırsat bulup bir an önce paylaşırsınız.

Erdem AKBULUT demiş ki;

Merhaba Tayfun :)
Bu makalende bize sunduğun proje altyapısını kendi yaptığım admin paneline entegre ettim. fakat birkaç aksaklık mevcut.
Örneğin ;
datatables.net
bu kütüphanedeki ajax komutu ile veri alamıyorum, serverside dahil.
bu sıkıntıyı nasıl aşarız dostum ?
Yardımların için şimdiden teşekkür ederim.

Mahmut Kandemir demiş ki;

Hocam admin panel olayını nasıl yapacağız ?

Volkan demiş ki;

Bu dosya yapısı bana tanıdık geldi. Ruby on Rails dosya yapısına çok benziyor app - view - controller felan ...

Akın Can Koç demiş ki;

Çok işime yaradı sanırım 6 aydan beridir böyle birşey bekliyordum.

2. video ne zaman gelecek acaba ?

RAMAZAN HOYLADI demiş ki;

Baya eğlenceli bi ders olmuş doğrusu eline sağlık.

murathan demiş ki;

sabırsızlıkla bekliyoruz kardeşim.

dogan eroglu demiş ki;

Hocam basicdb deki where fonksiyonu ile birden fazla değişkeni nasıl sorgulayabiliriz.

abdullah demiş ki;

sabırsızlıkla bekliyorum saol ustam

Tayfun Erbilen demiş ki;

Bu hafta sonu yeni bölümü yayınlamaya çalışacağım.
@Abdullah, 2. bölümde admin yapısını kuracağım ne kadar basit olduğunu göreceksiniz :)

Mehmet Elbeyli demiş ki;

Yeni bölüm ne zaman gelir acaba ?

Pərviz demiş ki;

güzel anlatım.

fatih demiş ki;

Hocam bu projenin devamını ne zaman eklemeyi düşünüyosunuz

Deniz demiş ki;

Elinize sağlık başarılı bir çalışma olmuş.

Bir sorum olucak denediğim zaman app dizini içerisine yada app dışında bir dizinde admin klasörüne init.php çağırıldığında "C:\xampp\htdocs\app\panel/app/helper" bu şekilde arıyor, bu sorunu nasıl düzeltebiliriz ?

Umut Tepe demiş ki;

2. bölümü heyecanla bekliyoruz.

Abdullah demiş ki;

usta controller içine yeni klasor eklemem lazım eklediğimde tarayıcıdan çağırdığımda klasorun içindeki sayfa gelmiyor tema ile admin sayfalarını ayırmak istiyorum

Burak Mete demiş ki;

3 yıldır takip ediyorum yine mükemmel bir anlatım olmuş hiç şaşmadı :D sadece bir sorum var Php taglarını niye hiç kapatmadın ?

Mehmet Ali Peker demiş ki;

Ders gayet güzel ancak thumbnail de Error yazısının olması düşündürücü :D

Uğur Özgen demiş ki;

Çok faydalı bir ders olmuş. Ajax alternatifi nodejs veya socket ile ilgili de birkaç örnek yapabilir misiniz.

Sinan demiş ki;

Çok keyifli bir eğitim setinin başlangıcı. Devamını bekliyoruz eline sağlık.

Elchin Abilov demiş ki;

Hocam, devami biran once gelsin. Sabrsizlikla bekliyoruz. Her gun Youtube kanalina ve bu siteye giriyorum ki, belki 2ci bolum cekmiwsindir)))

Mehmet Yılmaz demiş ki;

Emeğine sağlık, teşekkürler

Uğur Özgen demiş ki;

Faydalı bir ders olmuş. Teşekkürler.

Samet demiş ki;

Bizim doçentten iyi anlatıyosun :)

Erkan KESER demiş ki;

Konu hakimiyetin mükemmel ve yaptığın işten çok zevk aldığın belli. Bu eğitici paylaşımların için çok teşekkürler. devamı olursa tabiki seviniriz. sektördeki yeniliklerden ve kullanımlardan haberdar etmiş olursun bizleri. Videodaki gitmeyen resul çok iyiydi haala gülüyorum. kib.

enescan demiş ki;

Tayfun ustad çok iyi bir ders olmuş , ders içerisinde kullanılan permalik yapısı değişmiş , daha önce benzer fonskiyonlarda görmüştüm.
sormak istediğim şey bununla alakalı.
Mesela bu fonksiyonu global anlamda kullanmak daha mantıklı geliyor bana , sadece türkçe için bu sef link biraz uzun kalmıyor mu ?
bu konuda görüşlerini sunar isen memnun olurum.
Ayrıca bu derste kullanılan basic db daha önceki kullanım videosuna göre çok daha kolay ve eğlenceli geldi :)
Nedense anlatımdan mı kaynaklıdır nedir bilmiyorum ama ilk tanıtım videosunda gözüm korkmuştu :D

Tolga demiş ki;

Derslerinizi ilgi ile takip etmekteyim; emekleriniz için teşekkürler.

Aybars demiş ki;

Çok güzel bir ders emeğine sağlık devamı gelirse bu yapıda güvenliğe değinmeni isterim ayrıca oop dersleri bekliyoruz :)

Mert Ali demiş ki;

İnternet ortamında ders çekimi azalmıştı. sanki kendimi bilimden uzaklaşmış gibi hissediyordum. Sayende bu düşünceden kurtuldum sağolun varolun. Eğitimleriniz devamının gelmesi dileğiyle iyi günler başarılar.

Emirhan Engin demiş ki;

Hocam gerçekten çok güzel bir video olmuş, eline sağlık. Yeni videolar ne kadar sıklıkla gelir acaba?

Yorum Gönder