Çanakkaledeydim..

Hep merak ettiğim illerden birisiydi çanakkale.. Bir iş görüşmesi için salı günü ufukla birlikte gittik, sağolsun görüştüğümüz kişiler (ki bunlar hulusi ve sezer oluyor) adam gibi adamlardı.. Gezdik eğlendik yani 🙂 Ee tabi işte konuştuk, aldık da çok şükür Allah utandırmasın diyelim o konuda da..

Çanakkale’ye yolculuk sırasında, ufuk ve ben 🙂

Ee tabi tarih yatan bir şehir olunca çanakkale, gezip görmek lazımdı.. Hoş öyle çok yeri gezemedik ama yinede beklediğimden küçükmüş çanakkale 🙂 Neler yaptık peki? Valla zaten 8 saatlik yol biraz insanı yoruyor.. İlk gün pek bir şey yapmadık.. İşte gittik tanıştık sezer ve hulusi ile 🙂 İşin detaylarını öğrendik vs.. Gece pes oynadık, savunmam iyiydi de pek atak yaptığım söylenemez 😀 Ertesi sabah erken kalkıp güzel bir kahvaltı yaptık deniz manzarasında ^^ Yediğimiz yumurtada iyiydi hani (:

Sonrada işte akşam 5’den sonra dışarı çıktık.. Nusret mayın gemisi varmış onu bir görelim dedik içini falan ama tabi bilet almadan olmuyormuş.. Bilet alalım dedik 5 buçuktan sonra bilet alınmıyormuş falan filan.. Elin gavur turisti geminin içinden çıkıyor, bizi almıyorlar.. Teşekkürler vatan sever milliyetçi askerlere.. Orada gününü gün eden lavuk üstleri de birde azarladılar bizi.. Neyse, bende geminin önünde çektirdim fotoğraf çokta tın (:

Daha sonra savaş sonrası bulunan kalıntıların sergilendiği bir bölüm vardı.. Heyecanlıydım açıkçası ve tabi birazda üzgün.. Onca şehit veren bir şehrin sokaklarında geziyorduk.. İnsan bir garip oluyor..

Beş namlulu demir makinalı tüfek..

Su üstü gemilerden dökülen dip mayınıdır.

35.9 M. Uzunluğunda 4.4 M. genişliğinde olan ub-46 denizaltısı, almanya’nın bremen şehrinde inşa edilmiş ve aralık 1915 tarihinde denize indirilmiştir. Birinci dünya savaşında osmanlı imparatorluğu’nun almanya ile birlikte savaşa katılması nedeniyle UB-46 Denizaltısı istanbul böylesinde görevlendirilmiştir.. İstanbul’a intikal seyri esnasında, 2 ekim 1916 tarihinde ege’de 3442 grosstonluk “huntaral” isimli ingiliz vapurunu torpilleyerek batırmıştır. 7 kasım 1916’da kırım açıklarında “meleni” isimli rus yelkenlisini batırdıktan sonra istanbul’a dönüş emri almış ve 7 aralık 1916’da sahilden 300 metre açıkta kıç tarafından mayına çarparak batmıştır..

Denizaltı enkazı, 1993 yılında istanbul kemerburgaz bölgesi akpınar köyü sahilinde yapılan kömür çıkarma çalışmaları sırasında bulunmuştur. Bulunan enkaz denizaltının torpido dairesi akülerin bir kısmının yer aldığı baş bölümün ait 16 metrelik bir parçadır.. Enkazın diğer yarısı tüm aramalara rağmen bulunamamıştır.

Burayı gezmek pek fazla vaktimizi almadı.. Müzeler fala vardı saati geçmeseydi girip gezicektik içeride neler olduğunu merakta etmiştim.. Ama sağlık olsun, kısmet değilmiş 🙂 Neyse ee tabi deniz olunca karşıya geçmek hep eğlenceli olmuştur vapur ile (: Sanıyorum denizde yaklaşık 2 buçuk saat falan takıldık.. Birinden inip diğerine biniyorduk 😀

Sezer ve ben 🙂

Hulusi ve ben 🙂

Sonuç olarak bu güzel şehri gidip görmek, gezmek benim için 8 saatlik yolculuğa değmişti 🙂 Aynı zamanda 2 güzel insanlada tanışmış olduk ve arkadaşlığımız daim olur inşallah.. Herkesin gidip görmesi gereken bir yer çanakkale, imkanınız varsa gidip bir yazlık alıp yerleşin bile 🙂 Sessiz sakin güzel bir şehir.. Haa tabi çanakkale’ye gittik şakir’in yerine gitmedik demeyiz, oraya da gittik :))

Yayınlayan

Tayfun Erbilen

2009'dan beri web işleriyle uğraşan, aynı zamanda amatör müziklede ilgilenen sıradan birisi..

“Çanakkaledeydim..” üzerine 17 yorum

1. Çanakkale'nin güzelliğine aldanma pek dönek olur insanları az yaşamadım. Bugün herhangi bir şey için anlaşırsın bir bakarsın sonraki gün satar seni ah ah.

2. Herkes aynı olacak diye bir şey yok, sen kötüsüne rast geldiysen bu oranın insanlarının suçu değil.

3. Genel olarak böyledir. Sen iyisine denk geldiysen ne ala bana kötüsüne denk geldin demen için 5 yıl kalman lazım.

4. doğrudur.. Ama insanları genel yargılayabilmek için ömrünü orada geçirmen bile yeterli değil, her neyse 🙂

5. Bir çanakkaleli olarak yorumunu çok saçma buluyorum, 2-3 kişiye raslayıp genelleme yapıyorsun. Bu her kürtün terörist olmasına benziyor.

6. Çok güzel çok beğendim gerçekten onca işin arasında gidip gezmek çok güzel bir şey kıskandım seni 🙂

7. İş görüşmesi derken nasıl bir şey abi? Umarım geleceğin için iyi bir girişim olur. Bu arada çanakkale güzel yer gerçekten. 🙂

8. Bir proje için görüştük, anlaştık bir mani olmazsa başlayacağız inşallah 🙂 Evet gerçekten de güzel şehir.

9. Ateistlerle bir ömür geçirip, onları genelleyerek sevmemek için sebepler edinmiş olan Tayfun Erbilen'den çelişkili inciler.. 🙂

10. Benimle bir ömür yaşamış gibi konuştun, kendini yazmak için fazla zorlama.

11. Tayfun, yazdıklarını okurken o 2 günü tekrar yaşadım adeta 🙂 Bizim için ve Çanakkale'miz için yazdıkların içinde ayrıca teşekkürler.Yazdıklarından sonra iyi bir evsahipliği yaptığımızı düşünüyor, kısmetse Eskişehir'e geldiğimizde de aynı performansı senden bekliyorum 🙂

Sezer.

12. İnşallah bizde aynı konuk severliği gösterir ve sizi rahat ettiririz 🙂 Hayırlısı bakalım, 1 ekimde görüşmek dileğiyle 🙂

13. Tayfun, yazılarda karting'i atlamışsın yenildiğinden olsa gerek 🙂 Ama kollarım hala ağrıyor…

1 Ekimde demişsin ama 1 kasım dicektin herhalde 🙂

Yazılarını okuyunca mutlu oldum, inşallah bir sonrak gelişinde karşıyı geçeriz. Ama önce es-es i gezicez 🙂

Hulusi

14. Ahah doğru 1 kasım olacak, proje kodlarken cevap verirsen böyle uçarsın işte 😀 Evet kartingi atladım, yenildiğim sporları sevmem 😛 😀 Backlink yapmayıda ihmal etmiyoruz bakıyorum da 😀